شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5863
بازدید: 904

روش حل مشکل آپلود این نوع پرونده به دلیل مسائل امنیتی مجاز نیست

آیا می خواهید فایلی را در کتابخانه رسانه وردپرسی خود بارگذاری کنید تا فقط با پیامی روبرو شود که به شما می گوید: “متأسفیم ، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست” و یا “[نام پرونده] بارگذاری نشد“؟ و یا شاید در انواع جملات این ارور را به شما نمایش دهد ولی در بیشتر اوقات متن رور همانند “آپلود این نوع پرونده به دلیل مسائل امنیتی مجاز نیست” خواهد بود را مشاهده مینمائید

همیطور که میدانید این پیام وخطا ها مربوط میشود به انواع پرونده هایی را که میتوان به دلایل امینیتی در سایت شخصی خود بارگذاری کنید محدود میکند به هر حال با افزودن یک کد بسیار کوچک به wp-confing.php از طریق هاست خود خود یا با استفاده از یک افزونه کاملا رایگان میتوانید بصورت دستی لیستی از انواع فایلهای مجاز را ارتقا دهید وهرنوع فایلی را که بخواهید در وردپرس خود بدون هیچ محدودیتی بارگذاری کنید

پیام خطا “متاسفم ، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست”

وقتی می خواهید نوع فایلی را آپلود کنید که به طور پیش فرض در وردپرس پشتیبانی نمی شود ، پیام خطای “متاسفم ، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست” را دریافت می کنید.

وردپرس انواع پرونده هایی را که می توانید از طریق مدیر سایت خود بارگذاری کنید – تصاویر ، فیلم ها ، اسناد ، صوت – به دلایل امنیتی محدود می کند.

به طور پیش فرض ، انواع پرونده هایی که می توانید بارگذاری کنید:

برای مثال پسوند تصاویر:

jpg | .jpeg | png | gif | ico

ویدئو ها : 

.mp4 .m4v .mov .wmv .avi .mpg .ogv .3gp .3g2

اسناد:

.pdf .doc .ppt ، .pptx ، .pps ، .ppsx .xls ، .xlsx .psd

صوتی:

mp3 .m4a .ogg

اگر می خواهید نوع فایلی را که در لیست بالا نیست بارگذاری کنید ، احتمالاً با خطای [ متأسفیم ، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست]  روبرو خواهید شد. یا ، به عنوان “[بارگذاری نام پرونده] ناموفق است” آن را مشاهده میکنید.

 

به عنوان مثال ، اگر می خواهید از فونت های سفارشی خود در سایت وردپرس خود استفاده کنید ، ممکن است سعی کنید یک پرونده فونت سفارشی را در قالب های .tff و یا .woff در وردپرس بارگذاری کنید. از آنجا که این قالب ها به طور پیش فرض مجاز نیستند ، وردپرس به جای اینکه به شما اجازه آپلود بدهد، خطای “متاسفم ، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست” را به شما نشان خواهد داد .

 

نحوه رفع خطای [ متأسفیم ، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست]

ما 2 روش برای رفع خطای [ متأسفیم ، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست] در وردپرس به شما نشان خواهیم داد:

  •  ویرایش فایل wp-config.php  از طریق هاست 
  • ویا با استفاده از یک افزونه رایگان وردپرس

روش یک  با استفاده از wp-config.php انواع پرونده های مجاز جدید را اضافه کنید

وردپرس شامل گزینه ALLOW_UNFILTERED_UPLOADS است که می توانید آن را در پرونده wp-config.php سایت خود فعال کنید. پس از فعال شدن ، می توانید هر نوع پرونده را در رسانه وردپرس خود بارگذاری کنید.

در اینجا نحوه راه اندازی آن را توضیح داده ایم – اما در ابتدا ، به دلیل اینکه پرونده wp-config.php خود را ویرایش می کنید ، توصیه می کنیم قبل از ادامه از سایت خود یا فایل wp-config.php  بکاپ تهیه کنید.

برای شروع ، از طریق FTP / SFTP یا مدیریت فایل هاست به سایت وردپرس خود متصل شوید. پرونده wp-config.php سایت شما در پوشه ریشه قرار دارد ، همان پوشه ای است که پوشه های wp-admin و wp-content دارد.

برای ویرایش فایل کلیک راست کنید یا آن را در سیستم بارگیری کنید:

روش حل مشکل آپلود این نوع پرونده به دلیل مسائل امنیتی مجاز نیست در وردپرس

سپس ، هنگام ویرایش پرونده wp-config.php ، قطعه کد زیر را در بالای / * اضافه کنید ، خط “/* That’s all, stop editing! Happy blogging. */“.

روش حل مشکل آپلود این نوع پرونده به دلیل مسائل امنیتی مجاز نیست در وردپرس

اطمینان حاصل فرمایید که تغییرات خود را ذخیره کرده و در صورت نیاز یا شک وتردید پرونده را بارگذاری مجدد کنید.

برای پایان دادن به مراحل کار ، باید به داشبورد وردپرس خود بروید و از حساب وردپرس خود خارج شوید. سپس ، می توانید بلافاصله وارد سیستم شوید.

پس از ورود به سیستم، می توانید هر پرونده ای را بدون ایجاد پیام خطا بارگذاری کنید:

 

روش دومی استفاده از افزونه Free WP Extra File Types

اگر ترجیح می دهید فایل wp-config.php خود را ویرایش نکنید و یا می خواهید کنترل بیشتری روی اینکه کدام نوع فایل در سایت شما بارگذاری می شود داشته باشید ، می توانید از افزونه WP Extra File Types در WordPress.org استفاده کنید

لینک دانلود افزونه 

پس از نصب و فعال سازی افزونه ، به صفحه تنظیمات » Extra File Types در داشبورد وردپرس خود بروید.

در آنجا لیستی طولانی از انواع پسوند پرونده ها مشاهده خواهید کرد. کادر کنار نوع پرونده مورد نظر برای امکان بارگذاری را علامت بزنید و سپس روی ذخیره تغییرات (Save Changes) در پایین کلیک کنید:

 

این فقط تعداد کمی از پسوندهای فایهای قابل آپلود در افزونه میباشد پسوندهای بیشتر در افزونه بعد انز نصب میتوانید کامل مشاهده کنید واستفاده کنید:

 

همچنین برای آپلود فایل با پسوندsvg بهترین افزونه پیشنهادی ما افزونه   safe svg توصیه میکنیم

وبهترین راه حل وتست شده توسط توس وردپرس این روش هست

برای این منظور وارد هاست خود شده و سپس به مسیر public_html مراجعه کنید. در همین مسیر باید فایل wp-config.php وردپرس را باز کرده و به دنبال خط زیر بگردید.

define('WP_DEBUG', false);

در صورتی که این خط وجود نداشت اونو به بخشی که کدها با define آغاز می‌شوند اضافه کنید و سپس قطعه کد زیر را بعد از این خط قرار دهید.

define('ALLOW_UNFILTERED_UPLOADS', true);

بعد از اضافه کردن کد بالا سیستم امنیتی مربوط به شناسایی فایل‌ها در وردپرس غیرفعال شده و میتونید از امکان آپلود فایل با فرمت خاص در وردپرس بهره‌مند شوید. اما دقت داشته باشید که با غیرفعال کردن این گزینه ممکنه سایتتون به دلیل آپلود هر نوع پرونده ویروسی بشه، پس هر زمان که به این قابلیت نیاز داشتید ازش استفاده کنید و مجددا برای فعال کردن سیستم امنیتی مقدار true را در کد بالا به false تغییر دهید.

 

نویسنده

toswp
مارکت توس وردپرس(قالب وافزونه وردپرس)